onsdag 26 november 2008

Packat och klart

Har just packat ryggan inför morgondagens tripp till Istanbul.
Reser med handbagage (enklast så) därför att jag slipper vänta vid bandet på en tung resväska.
Min värd har mailat att jag får ha 30 kilos bagage, men vem behöver så mycket för en weekend. Misstänker business class på flyget med tanke på den höga viktgränsen, men det har man ju inget emot:-)
När det blir dags för hemresa får jag nog checka in ryggan trots allt. Är man i Turkiet köper man ju med sig en flaska Raki hem.
Min polare Hägge landar 55 minuter före mig med sin flight från Frankfurt. Han kommer att vänta i Sky City. Sen gör vi sällskap och käkar en pasta hos Flott-Otto.
Det blir ett bra slut på en förhoppningsvis kul resa.
Kommer nog inte blogga mer före söndag kväll. Men håll ut. Det kommer mera!

4 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Rotum, Rotum - som Galenskaparna skaldade.

Anonym sa...

Trevlig resa! Raki.. Det vattnar man blommor med:-)

Anonym sa...

Bittes bus ligger numer på http://bittesbus.wordpress.com/!

LJ Media sa...

Pangis. Mina blommor skulle dö av Raki:-)
Thomas, ferstå pricis, som turken sade...
Men i just detta specifika fall har jag klargjort att jag inte är helt säker på att det blir något. I varje fall inte inom den närmsta tiden. Har talat med tre uppdragsgivare, dels den stora kvällstidningen som sa nej på studs, dels en restidning som har inköpsstopp och dels en branschtidning som också har låg budget nu. Men den sistnämnda menade att jag skulle komma igen i vår.
Bitte, jag ska omgående byta busadressen till den som du skickat. Din blogg vill man ju läsa! Vi synes och höres. Ska du med på sjösättningsresan i veckan förresten?