tisdag 11 november 2008

Måste skärpa mig

Sådärja. Nu är bloggen reggad hos Bloggportalen så nu kanske läsarunderlaget ökar. Har även fixat en räknare från google så nästa vecka får jag lite mer koll på hur många som besöker bloggen varje vecka. Man kanske blir besviken, vad vet jag...
Måste väl skärpa mig och försöka göra fler inlägg framöver om besökssstatistiken ökar.
Var och besiktigade om bilen idag. Jodå, den blev godkänd och är därför till salu. 20 papp för en Volvo S40 från 1996 med all utrustning inkl. AC, servo, centrallås osv är väl ok? Tänker köpa en cab i stället.
Pangis har visst en Renaultcab så vitt jag vet. Är det din året-runtbil eller bara en kul sommarbil? Hur kul är den? Dum fråga förresten, en cab är alltid kul, men kör du den på vintern också?
Min Istanbulresa blev inställd på grund av att det inte finns hotellrum just då jag skulle dit. Tröstade mig med att boka en julbordskryssning till Riga tillsammans med polaren Hägge. Det kan bli kul. Beställde en hytt med separata kojer. Vi grabbar gillar inte att dela dubbelsäng, liksom. Jag tänker lura med honom på en tur med med spårvagn nummer 10 då man får se Rigas alla olika miljöer, även de gamla sovjetiska. Om tiden räcker till så tar vi nog en tur till motormuseet också.

7 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Cab? Vadå? Har du inte råd med tak då? ;-)

Pangbruden sa...

Det där med att köra nercabbat är kul ett tag.. sen blir det som med allt annat.. nyhetens behag.. Men visst är det härligt sommartid att cabba ner..

Min Renault är f.ö ganska ordinär.. Ser mer sportig ut än den är. :-)

Men den var ett klipp köpte den av min farsa får nästan ingenting och då hade den gått 4000 mil och var aldrig vinterkörd.. föräldrar du vet.

Jag använder den året om men är noggran med cabben har extratak sånt där tyggarage etc och impregnerar ofta. Den är vinteruttrustad med bakrutevärmare i form av luft. Cabben består av tre lager.. Ett innertak ett mellantak gjort av vadderat "silvernylontyg" och ett kraftigt yttertak. Det är som att åka i en vanlig bil när taket är på..

Helst skulle jag vilja ha en automatikst plåtcab:-)

Thomas Possling sa...

Klart att du ska ha en cab Lasse. Jag gav frugan en 207:a i 50-årspresent, så du kan ju presenta dig själv vad det lider.
Plåtcab funkar perfekt året runt, men bör inte köras i automattvätt ...

LJ Media sa...

Hehe. Jag har haft tak på alla bilar hittills, men jag har en våt dröm om att åka otäckt ett tag. Jag kör inte särskilt mycket på vintern, så jag skulle kunna ha bilen avställd då och köpa ett toppgarage till caben.
Vännen Anna hade en plåtcab ett tag, men hon tröttnade på den. Jag lånade den emellanåt och vet att jag skulle gilla att åka taklöst till vardags.

Thomas Possling sa...

Begreppet "åka otäckt" var ju hysteriskt kul i all sin dubbelbottnighet.

LJ Media sa...

Haha. Jag märker att ränderna aldrig går ur en gammal motormurvel.

Pangbruden sa...

Well so go for it! Trevlig helg