måndag 24 november 2008

Vintips och statistik

Fick statistiken från Google i afton. Därför kommer vintipset längst ned.
Besökarna hopar sig på denna blogg.
33 procent söker upp den via någon sökmotor, vilket jag ser som positivt.
Förra veckan hade bloggen 65 unika besökare och totalt 152 besök från tre (eller rättare sagt två) länder, nämligen Sverige, Åland och Finland.
Den mest visade sidan var den där jag rekommenderar boxvinet Umbala.
Alltså, jag måste nog skriva mer om vin för att få fler besökare...
OK. Här kommer ett nytt vintips:
En lågprisbox i Systembolagets beställningssortiment som faktiskt smakar bättre än enliterstetran Castillo De Gredos. Vinet heter Ganador och kostar 118:- för tre liter. Ett klipp!
Men jag föredrar ändå Umbala som kostar en tia mer.Det är värt 3,33 per liter för ett godare vin som dessutom innehåller pinotage, en av mina absoluta favoritdruvor.

3 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Ett mycket hett tips bland nyheterna. Drack det i söndags till en rådjursgryta. Passar även bra till lagrad ost eller mörk choklad. Eller pasta med smakrikt, välkryddat kött. F-n jag börjar bli hungrig och törstig ...
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=2559&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aPortugal%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aFyllighet%3aStr%u00e4vhet%3aFruktsyra%3a

Mange sa...

Intressant,men du har glömt den viktigaste informationen. Hur många %? ;-)

LJ Media sa...

Umbala är tyvärr slutsåld enligt Systembolagets hemsida. Vinet är på 13,5 %.
Ganadors trelitersbox är höjd till 138 kronor och ligger på 13 %.'
Nu ska ja kolla Thomas tips så jag får anledning att göra en Runar. Dvs skjuta ett rådjur från köksfönstret:-)