måndag 17 november 2008

Viking Line

Köpte Expressen i stället för Aftonbladet i dag.
Aftonbladet är bättre då de har två korsord samt en bra seriesida.
Expressen hade ett reportage om fylleriet på kryssningsfartyget Cinderella, vilket har resulterat i uppsagda annonser från Viking Line. Jag förstår Vikings agerande gällande Expressen, men inte varför rederiet tillåtit kanal 5 att göra tv-serien Färjan ombord på Cinderella. Hon är ju enbart ett fartyg för partykryssningar och alla vet att det är lördag hela veckan ombord.
På onsdag ska jag träffa rederiets VD Janne Kårström för intervju samt fotosession.
Han är en färgstark (eller ska det vara färjstark:-) karl som hunnit med en del i livet. Bland annat var han idrottsman i världsklass i yngre dagar. Han representerade Sverige i OS bland annat. Hans gren var brottning. Jag tänkte att han ska få ta ett krysstag på kapten som är i tjänst på det fartyg som finns i hamn när vi snackat klart.
Intervjun med Janne bokades i förra veckan, men nu får vi ju mer att prata om. Jag tar med mig tidningen och plåtar när Janne sitter och läser artikeln. Därför köpte jag Expressen. Det blir nog en kul onsdagseftermiddag!

Inga kommentarer: