tisdag 18 november 2008

Hälsotrenden

Ibland undrar man om hälsotrenden börjat gå lite för långt.
Häromdagen var jag ute på jobb och blev hungrig. Jag hade redan förberett en nyttig middag hemma, men ett mellanmål är ju aldrig fel, liksom.
Gick in på Pressbyrån, greppade en liten plastflaska med Tropicanajuice och beställde en kokt korv med bröd och majonnäsgurka.
-Ska det vara grovt korvbröd eller vanligt, frågade expediten.
Eh, jag hade ju tänkt frossa lite. Beställer man majonnäsgurka till vurren har man ju tagit ledigt från hälsotänket. Dessutom tror jag inte att anrättningen kulle bli särskilt mycket nyttigare av ett grövre korvbröd.
Det fick bli ett bröd av den gamla goda sorten.
Noterade för övrigt min lägsta vikt på två år i morse. Det kanske blir en pizza i kväll:-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju inte korv(brödet) man blir tjock av, det är såsen...

Thomas Possling sa...

Grattis till att du håller vikten trots dina utsvävningar. Även jag har noterat min vikt. Förbenade badrumsspeglar ...

Mange sa...

Rätta mig om jag har fel, men jag tyckte mig se din förläggare i SVT:s Debatt ikväll?

Har var vältalig och hade pipskägg.

LJ Media sa...

Mange. Jag missade Debatt i kväll. Sa Hans-Olov något bra?
Thomas. Speglar är väl ok, men en våg ger en bättre koll:-)
Bitte. Jag hade ju redan valt majonnäsgurkan, så brödet spelade nog mindre roll. Det blev för övrigt middag hemma och ett glas vin samt en skål oliver i glada vänners lag på krogen i afton. Sundheit, sundheit...

Anonym sa...

Asch, att man blir tjock av såsen stämmer inte. Tyckte bara att den gamla devisen passade bra in. Brödet gör dig tjock - alla i det kolisar triggar insulinproduktionen, som i sin tur får igång fettinlagringen. Så inga kolisar i kombination med fräscht fett (ej margarin!!!) blir ingen fet av!

Anonym sa...

...."alla kolisar i det" ska det givetvis vara...

LJ Media sa...

Tjejer kan bli tjocka av en viss sorts sås:-)