söndag 2 november 2008

Kul party

Helgen har varit både kul och rätt så hälsosam.
Salig Micke Dubois son Alex hade sin 18-årsfest i går. Det var jättetrevligt!
För 15 år sedan var jag och Micke på turné och råkade ut för värsta snöstormen på hemvägen. Mickes dåvarande sambo, Alex mamma Maggan, ringde min mobil en gång i timmen för att höra sig för hur långt vi hade kommit. När vi var i Vårby, en dryg mil hemifrån, sade hon att jag skulle följa med Micke in i deras kåk. Väl inne möttes vi av en välsmakande slottstek med potatis, gurka och gelé. Jag minns den middagen än idag och igår blev det en repris. Jodå, Maggan bjöd på slottstek!
Hon var dock en smula orolig för sin nyss myndiga son. Han ska till London i morgon med sina polare och blir borta en vecka. Jag tipsade Maggan om att se till att hon ska vara förberedd på att skicka deg till hans bankkort. Det är dyrt i London. Sen tipsade jag Alex om restaurant Lone Star vid Leichester Square där man kan beställa suveräna texasbiffar och få in öl i isade sejdlar.
Trots party med god mat, öl och vin så nådde jag senaste årets all time low när jag ställde mig på vågen i morse. Skööönt! Firade detta med en prommis tillsammans med Jenny och vovvarna. Hon fick en liten födelsedagspresent av mig. Hon kallar sig emellanåt för Jenny Dollar, därför att hon tröttnade på att alltid få höra "Jenny Penny" av sin omgivning. Hon fyllde 31 i går så jag letade upp en silverdollar från 1977, hennes födelseår. Hon verkade gilla presenten. Det blev kaffe hos henne både före och efter promenaden. Sen gick jag hem. Lirade (och vann) en pokerturnering på nätet innan jag började förbereda kvällens middag. Sen har jag packat ryggan med två kameror, block, tågbiljetter etcetera. I morgon blir det jobb i sörmlandsmetropolen Katrineholm.

5 kommentarer:

Pangbruden sa...

Har du flera Londontips?? Mottages tacksamt.. Ska ju dit snart

LJ Media sa...

London har mycket att erbjuda. Om det är ditt första Londonbesök så rekommenderar jag Madame Tussauds samt en åktur i London Eye.
Undvik att äta och dricka något på flygplatsen. Svindyrt är bara förnamnet!
En publunch är dock aldrig fel. Själv gillar jag Sheperds Pie som de flesta pubar serverar. Det är lammfärs som gratinerats tillsammans med potatismos. Smaskens!
Köp ett turistkort hos London Transport så tar du dig runt billigast.
Hoppas att du får en fin och rolig tid i London.
Trevlig resa!

Anonym sa...

Jag har varit i London..sett en del men som jag skriver i min blogg är jag ute efter tips på det lilla extra.. det som inte är så vanligt turistiskt.. London Eye går fetbort..är höjdrädd:-) Teensen som varit där fler gånger än mig gillar det inte heller.. M T har jag inte sett kan vara värt ett besök..Vi funderade lite opå Towern för där har jag inte heller varit.. Har du sett det? Hade det varit sommar kanske Greenwich varit kul.. Vi har redan alla t-banekort etc.. Visitlondon.com:-) såg i någons blogg om att du tipsade om en restaurang vid Leicter Square.. Har du fler sådana? Känner du till Notting Hill och portobello Road? Camden?
Må gött

Pangis

LJ Media sa...

Towern är intressant men småkylig. Klä dig hyfsat varmt. British Museum är också rätt så ball, men det var länge sedan jag var där. En annan kul grej, åk till varuhuset Fortnum & Masum (har jag för mig att det stavas). Där kan du hitta massor av svindyra grejor. Den manliga delen av personalen går klädda i jacketter.
Snobbigt som fan.
Att flanera i Hyde Park är inte heller fel.

Pangbruden sa...

"Massor av fina svindyra grejor":-) Det skulle väl vara för personalens skull då..:-) En sån som jag kommer väl knappt in:-) Tack snälla du för alla tips