lördag 23 augusti 2008

Fest på gång

Igår blev det en allmänt slö dag arbetsmässigt. Fick dock in lite deg så jag donade lite med bokföringen och betalade preliminärskatt. Lite sjukt att man ska behöva gissa vad man kommer att dra in ett år före och att skatta efter en gissning.
Gick ut och tog en trekvart lång runda med Jenny och jyckarna. Det behövdes. Sen gick jag och Tore till Flott-Otto och käkade.
I dag är det fest hos Ove och Kicki. Har bjudit med mig Uffe, en polare som Ove inte träffat på 20 år. Ove har dessutom bjudit Janne, som Uffe inte träffat på 20 år så det kan säkert bli kul.
Jag ser extra mycket fram mot käket som de kommer att bjuda på. Ove och Kicki kör en cateringfirma vid sidan om deras ordinarie jobb och den firman skulle kunna gå jättebra om de blev lite mer kända. Käket är det definitivt inget fel på. Tvärtom!
Till käket blir det väl ett glas rödvin. Kanske med ett glas vatten till. Kanske...
Vatten är ett farligt gift - som omger Visby stift.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du får promota dem här i din blogg. Fota maten och lägg upp bilder, vet ja!

LJ Media sa...

Kicki har världens grej på gång. När hon sjösatt hemsidan ska jag promota den på bloggen.
Hon planerar att fixa färdig mat som levereras till stressade småbarnsföräldrar när de hämtar kidsen på dagis. Bara att ta ungen i ena handen och kassen i den andra. Sen hem och snabbvärma den nylagade maten. Det lär funka tror jag.

Anonym sa...

Vilken toppenidé! Kommer hon att köra i Mariefred, månntro;-)

LJ Media sa...

Vet inte. Nu kör hennes kompanjon i Djursholm och de ska satsa i Huddinge härnäst.

Anonym sa...

hmmm... går det att hämta nån annanstans än på dagis, månntro? Jag menar, även de som inte har barn på dagis, utan i skolan, skulle också behöva nåt som detta. Det skulle i så fall passa utmärkt på du vet var!

LJ Media sa...

Jess. Förstår precis. Kickis website lär sjösättas i morgon, men hon sticker till Djerba, Tunisien för att ladda batterierna innan bomben kreverar. Får snacka med henne när hon kommit tillbaks till kalla Sverige.