onsdag 13 augusti 2008

Resklar

Faan, vilken dag. Skulle checkat Cadillacstoryn idag, men fick lite bakläxa från Bonniers så jag har fixat till den storyn i stället. Mailade det sista till dem vid tretiden och knatade över till mamma och pappa för en fika. Kom hem vid fyratiden och kollade mailen. Jodå, Bonniers var nöjda.
Redan i morse väntade ett mail från en uppdragsgivare som bad om ursäkt för att han inte skickat tidning i tid. Hann inte svara honom då Bonnierjobbet krävde en viss uppställning. Både han och Cadillac fick vänta. När jag äntligen var klar med Bonnierjobbet kom ett nytt mail.
Det var från min förläggare gällande Faddeboken. Han bifogade omslaget med baksidestext och sånt. Bara att korrläsa och studsa ändringarna tillbaka innan jag kunde duscha, raka mig och packa inför morgondagens tripp söderut.
Nu ligger fotostuffet nyladdat och klart i ryggan. Kläder och sånt i resväskan. Mätt och belåten efter en god middag är man också!
Har till och med hunnit maila uppdragsgivaren som mailade sin ursäkt i morse. Givetvis hade jag några nya förslag i pipelinen.
Ni som är hemma på lördag, kolla gärna in Bittes blogg. Hon och hennes tjejgäng ska fira Madonnas 50-årsdag tillsammans. Det kan bli skoj. Synd att jag missar den!
För övrigt kan jag rekommendera Nelson Mandelas bok, Den långa vägen till friheten. Har inte läst ut den ännu - men den är fängslande:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag vet inte om det kommer att rapporteras så mkt på bloggen, precis:-) "What happens at Bittes altan, stays at Bittes altan".
Ha det bra i Belgien!

LJ Media sa...

Haha, ha så kul på altanen. Ska rusa till busen nu. Ses.

Pangbruden sa...

Men bitte.. vi vill ha pics tack:-)