onsdag 20 augusti 2008

Hemma igen

Hade några härliga dagar i Belgien. Vilket härligt land det är!
Belgarna är bra på att bälga :-) sina öl, att göra god pommes frites och att fixa till en perfekt Moules Marinee (med reservation för rätt stavning), musslor som kokats i vitt vin.
Flighten hem var dock inte särskilt komfortabel. En tjej som var med, 25 år och ute på sitt första jobb som resejournalist var något flygrädd. Vi lyfte i regn. Efter sisådär 1 000 meter kom vi in i molnet och där satt vi i 40 minuter med jordens turbulens. Avro-planets vingar flaxade. Det var nog det tjockaste moln jag upplevt. Ovan molnen blev det lugnare.
När vi kom in över Stockholm tätnade molnen så landningen blev som starten i Bryssel. Tjejen frågade om hur piloten skulle kunna hitta rätt. Jag lugnade henne med att förklara vad instrumentflygning innebär. När vi bröt igenom molnen låg vi precis ovanför Coop Forum i Bromma. Flygplatsen vi skulle landa på ligger 500 meter längre bort, så typ 30 sekunder efter att vi gått genom molnet landade vi.
Ägnade måndagen åt att skriva klart om Cadillac. I dag (eller i går om man är noga) har jag skrivit en krönika om att bo på liten yta samt att fixa bildtexter till Bonniers.
Skulle ut och gå med Jenny och jyckarna vid femtiden men det blev lite fördröjt. Medan vi väntade på att alla som skulle hänga med ringde Tore och föreslog en middag på Flott-Otto.
Jag avböjde då promenaden med tjejerna vilket jag blev lite välförtjänt ifrågasatt för. Hängde med en bit, men då vi gick raka spåret mot min bostad hoppade jag av vid ICA. Gick in och handlade lite och fortsatte hem. Hoppas att jag inte gjorde bort mig för mycket med mitt "svek". Ska väl sms:a eller ringa i morrn för att kolla läget för nästa prommis.
Ser för övrigt fram mot torsdag kväll. Mamma och pappa bjuder på dillkött. Husmanskost är en alldeles för sällsynt i mitt liv just nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag blir riktigt avis på dig - dillkött..... mmmmmm......

Pangbruden sa...

Åhh Belgien, jag har varit där. Älskade deras bröd.. och de små härliga skärapparaterna som fanns vid bröddisken i alla butiker. Man tog sitt bröd, lade det i maskinen och vips var brödet perfekt skivat:-) Ölen och chokladen och vackra Brugge.. Dit vill jag igen:-)

LJ Media sa...

Jomän. Dillkött är grejor det...
Pangis. Coop Forum i min kommun har också en brödskärare. Jag brukar alltid köpa en kavring när jag är där och skiva den på plats.
Men Belgien är ball och trevligt. Brügge är übermüsig:-)