tisdag 12 augusti 2008

Tur i spel

brukar betyda otur i kärlek. Men för ett par av mina polare är det inte på det lilla viset.
Jag jobbade som vakt i Globen under hockey-VM 1995 bara för nöjet att få se matcherna live.
Mitt jobb var att hålla koll på en VIP-läktare så det var mest fulla men skötsamma businessmen man träffade på. Rätt som det var kommer en polare som driver zoobutik in. Han var bjuden av en leverantör. De hade käkat och druckit gott och så skulle det ju spelas på Oddset före matchen. Han hade satsat en hundring på ett klart otroligt resultat, men när matchen var över var han sex papp rikare. Killen var redan gift, så kärleken var redan fixad.
I dag tyckte jag att jag kunde belöna mig själv lite. Har lämnat slutkorr på boken, mailat manus och skickat bilder till Bonniers, skrivit och mailat en notis till Nostalgia samt fått lite motion i sällskap med Jenny och jyckarna.
Beslöt mig för att samla några av grabbarna för en japansk middag på en närbelägen asiatisk krog.
Då berättar Hägge att han, som aldrig spelar annat än golf, sett i blaskan att det var jackpot på V75 i lördags. Han slängde in 200 spänn på en Harry Boy, ni vet en sån där rad där slumpgeneratorn plockar fram hästarna. Jodå, han fick sju rätt och 22 000 kalla! Han är för övrigt oxå med tjej sedan ett antal år tillbaka.
Sens moral - vänta med att vinna tills du har hittat din livskamrat!
I morgon ska jag göra trist research om Cadillacs historia och förhoppningsvis få till en intressant artikel om den. Sen ska jag packa.
Belgium, here I come!

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

..kanske därför ajg aldrig vinner.-) Är fortfarande kär i min man.. kär och fattig:-) Fan vet vad som är bäst..

LJ Media sa...

Jag tror att du är en vinnare. Det gäller bara att hitta kärleken först innan man börjar spela. Tror jag...