onsdag 27 augusti 2008

Kul i Åker

Det blev halvsent i Åkers Styckebruk.
Hade fått ett uppdrag att skriva och plåta lite för en motortidning.
Givetvis så strejkade blixten just i kväll. Hoppas att bilderna grejar sig ändå. Annars får jag leta i bildarkivet. Knäcket lär nog sitta. Fixar det i morgon.
Annars var det ett kul återseende av gamla vänner. Temat var Micke Dubois Memorial där vi som hade med honom att göra förr i tiden skulle vara jury. Själv så gjorde jag massor med skoj tillsammans med den store komikern. Vi hade varsin roll i TV4:s Hotell Favoriten som gick i Lattjo Lajban, jag körde som turnéledare, jag körade på en platta och var med i flera av hans videos.
Jag hade samlat ihop ett brokigt gäng. Maggan som är mamma till deras äldste son var där, sonen Alexander likaså. Han fick dela ut priset till vinnaren. Alex hade en kompis med sig. Vidare så kom Peter som basade för Mickes Fan Club. Svenne H, den gamle tv-mannen var förkyld och lämnade återbud. Pelle som höll i filmkameran för det mesta hade fastnat i ett filmjobb på Ekerö så han ringde också återbud.
Men det var många olika projekt som diskuterades. Pelle vill ha ett möte med mig för att klippa ihop en del outgivet material med Micke. Peter har också en del på lager så det kanske kan bli något. Jag förklarade att i så fall ska hälften av vinsterna gå till Mickes barn. Maggan tyckte att det var en god idé och berättade att hon sparat en bunt med handskrivna gags som han inte hunnit använda. Aha! Då gör vi en bok, tyckte jag. Så får det bli. När Faddeboken är ute ska jag jaga förläggare och sen blir det en bok med Peters och mina turnéminnen samt med Mickes gags.
Vad tror ni, kära bloggpolare? Kan det finnas ett intresse trots att det snart gått tre år sedan Micke tog sitt liv?
Vem som vann priset? Kolla på www.persaker.se så får ni svaret.
Faan vad mätt jag är. Käkade nio kokta med bröd i kväll. Man får väl betala den festen med svettiga promenader den närmaste tiden...

4 kommentarer:

Pangbruden sa...

Tja kanske.. jag vet inte.. jag träffade honom ett par gånger. Jag var klubbmästare på universitetet och han upptädde som Svullo.. rätt äcklig show men efteråt var han jättetrevlig! Jag menar jättetrevlig!

LJ Media sa...

Showen var äcklig, men Svullo var from som ett lamm för det mesta.
Han tog min mamma med storm när han kom på min 30-årsfest.

Thomas Possling sa...

Nåja, åldersfuskare. 40-årsfest var det väl? Tänk dig bara för om du ska skriva en bok, så att allt inte finns på bloggen redan. Jag skulle köpa boken - om jag inte får den i julklapp förstås. Fast den tiden är väl över ...

LJ Media sa...

Thomas, Micke var med både då jag fyllde 30 och på 40-årsfesten som du och din väna hustru infann er på.
Nåt ålderskomplex har jag inte drabbats av, ännu...