lördag 20 december 2008

Dyrare returresa

Historien upprepar sig...
I mars åkte jag X2000 till Götet för att besöka TUR-mässan. Resan ner kostade 95 spänn, hemresan 650, men hem åkte jag första klass.
I mars 2009 tar jag samma sväng igen. Bokade resan ner för ett par dagar sedan. 225 pix i första klass. Kollade efter bra pris på resan hem i dag. Mnjaaa...
522 kronor blev det. OK. Första klass här också. En flygbiljett kostar 449 spänn, men då ska man ju ta flygbussen för en hundring också.
SJ får äran att transportera mig även denna gång, för ungefär samma kostnad som i fjol. Ska påminna stället jag har bokat boende på så de skickar en faktura på login. Receptionen är inte öppen när jag anländer och då kräver de förskottsbetalning.
Det är skönt att vara ute i god tid, även om jag har massor med julbestyr samt en del kvar att skriva innan man kan ta ledigt.

Inga kommentarer: