måndag 29 december 2008

Magnifika Marcus

Var över till vännen Marcus tidigare i afton.
Den mannen har ett par år kvar till 30-strecket och är helt formidabel på datorer.
Jag hade (givetvis) med mig nyförvärvet som han snabbt kopplade upp på nätet och hämtade hem lite nyttigheter.
Bland annat så slängde han mitt 90 dagars provprogram från Norton Antivirus. I stället installerade han Avast som är bättre och dessutom gratis.
Han fixade även ett nytt Officepaket åt mig. Ett som är bättre än Microsofts och finns gratis att hämta på nätet, helt lagligt.
När jag kom hem fixade jag till påskskinkan. Jag brukar passa på att köpa skinka när handlarna sänker priset efter jul, griljera den och frysa in för att ta fram till påsk. Nu står skinkan på avsvalning medan nya burken kör en antiviruskoll.
Sedan ska jag installera Nikon Picture Project och konfigurera inställningarna för E-post samt Internet.
Men jag väntar nog ett tag innan jag kopplar upp min nya ögonsten.
Vill på detta sätt tacka magnifika Marcus för hjälpen!

Inga kommentarer: