lördag 6 december 2008

Trött

Det är inte helt säkert att jag åkt med på senaste resan om jag känt till förutsättningarna i förväg.
Båten var delvis arrenderad av en musikarrangör.
Det rejvades hela resan. Ok, jag har inget emot techno, men när hytten ligger precis ovanför showbaren där det spelades natten lång tröttnar man.
Jag fick sova en timme innan musiken väckte mig.
Var astrött i Raumo, trots att jag lyckades sova en timme sittande i bussen dit.
Höll nästan på att svimma av trötthet under sjösättningsceremonin...
På bussen tillbaka till Åbo delade våra värdar ut konjak, öl och en del annat så stämningen blev hög. Det blev inget sova av där inte!
Vid elvatiden i går kväll kröp jag ner mellan lakanen och somnade som en stock. Vaknade när mobilen väckte mig klockan 05.00. Strax efter uppstigningen knackade det på hyttdörren som öppnades i samma sekund. Städerskan ville ha koll på att jag var uppstigen. Respektlöst beteende tycker jag. OK. Om båten kommit in i hamn och jag fortfarande låg och trynade hade det varit grönt, men så här en dryg timma före ankomst var lite överkurs. Det är ju inte städerskan som ska avgöra om när jag ska stiga upp, eller???
Käkade frukostbuffé och tog en taxi hem. La mig och sov ett par timmar till, men den här dagen har jag gått som en zombie.

6 kommentarer:

Flunkbuster sa...

På den gamla goda tiden (ombord på m/s Kalypso) hade min fru (som var hyttvärdinna ombord) strikta order vid "purrandet"(väckningen) innan ankomsten till Sthlm eller Åbo.
De måste alltid vänta 5 sekunder innan de öppnade dörren utifall någon låg på "hålet" just då eller var på annat sätt i prekär situation. :-)

LJ Media sa...

Fem sekunder. Ja, det är ju bättre än vad jag var med om i morse...
Men att avbryta "hål-liggandet" på fem sekunder låter också jobbigt:-)
Kalypso var ett fint fartyg. Var inte hon systerfartyg till Athena?

Thomas Possling sa...

Fem sekunder?! Enligt Uggla tar det ju bara fyra ...

Pangbruden sa...

Åldern har tagit ut sin rätt kan man säga..:-)

Flunkbuster sa...

Athena och Kalypso var systerfartyg, jag (och frugan) har jobbat på bägge.

LJ Media sa...

Buddhas fru Eva jobbade på Athena då det begav sig.
Minns ett tillfälle då jag gick ombord via bildäck och smet i land en kvart senare med en påse slabbinköp som räddade helgen för en billig peng.