måndag 1 december 2008

Statistik samt städning

Besöksstatistiken var lägre under förra veckan än veckan före. 58 unika besökare men bara 103 besök...
Men nästan 40 procent av besökarna var nya individer som aldrig varit här förut, så det kanske blir bättre.
De flesta tittar in på tisdagar. Torsdagar är näst mest frekvent. Söndagar är sämst. I varje fall söndagen den första advent.
Kan det bero på att fredag och lördag ägnats åt att göra fint i hemmen inför den stundande väntan på julen och att söndagen gick för att bara slappa och njuta av de nyskurade golven och de tindrande ljusslingorna?
Själv så preppade jag min enkla boning i onsdags så jag hade bara att ta fram lite pynt när jag landat hemma i går. Nu lyser elljusstaken vackert i köket. På balkongen står granen (en liten av plast) så grön och grann, men inte i stugan:-)
Förresten, vad sägs om en liten tävling igen?
Tipsa vänner och bekanta om min blogg. När jag fått 100 unika besökare under en och samma vecka (måndag till söndag) så tävlar jag ut ett signerat ex av min andra bok, Scoopet. Den boken går numera inte att få tag på någon annanstans än via mig. Du som är 40 plus kommer säkert att känna igen vissa händelser i boken. Jag har nämligen blandat fakta och fiktion friskt. Det rör sig om en thriller som utspelas under Orwells år 1984. Handlingen utspelas i Stockholm, Berlin (både öst och väst) samt i huvudstadens södra förorter.
Givetvis bjuder jag på frakten och dedicerar den till vinnaren.
Mer info om boken hittar du på http://www.ljmedia.se. Klicka på rubriken Böcker i fältet till vänster. Den websiten är inte uppdaterad sedan stenåldern, men kanske kan roa en och annan ändå.
Kom igen nu. Tipsa alla ni känner om bloggen!
När jag rapporterar om 100 unika besökare så får ni gärna påminna mig om tävlingen om jag skulle hunnit glömma bort den. Nåt kul tävlingsmoment ska man väl kunna hitta på!
Tjing!

Inga kommentarer: