måndag 29 december 2008

Expert -nej tack!

Skulle köpa en laptop så jag gick ner till Expert.
I butiken var det fullt med folk så jag tog en nummerlapp och väntade på min tur. Kollade in alla fina plasmaskärmar som visade experts reklamfilm med alla erbjudanden de hade, bland annat den laptop jag bestämt mig för.
När det blev min tur fick jag "hjälp" av en übersnygg ung tjej.
Följande konversiation uppstod:
-Hej. Jag skulle vilja köpa den där datorn ni visar i tv-reklamen.
-Den har vi inte. Den finns bara på expert.
-Jamen, det står Expert på skylten utanför och likaså på din tröja. Det här är väl en expertbutik?
-Datorn finns bara på "Stor-Expert".
-Stor-Expert? Vad hittar jag en sådan. Kan du inte beställa hem en dator till mig?
-Nej. Jag vet inte hur man gör. Du får prata med min kollega i stället.
Ridå. Jag gav upp och åkte till Media Markt där jag köpte en asus med 160 gigabytes hårddisk och tre gigabyte internminne i stället.
Varför måste alla übersnygga unga tjejer vara så urblåsta i pallet?

1 kommentar:

Thomas Possling sa...

Alla snygga tjejer är inte blåsta. Det finns även korkade fula tjejer - och killar med för den delen. Tror det är mest en fråga om att man inte ska räkna med service längre. Radiojournalisterna är snarare discjockeys än granskare. Folket på bensinmacken är bättre på att grilla korv än upplysa om vilken olja du ska ha. Tyvärr har detta gissel även letat sig ut i butikerna. Det verkar som om personalavdelningarna på de stora kedjorna bara tittar på bilden i CV:t. Oups vad jag kände mig gammal nu, men har man ägnat nästan tio år åt att leda fackbutik blir man kanske sådan. Ha ett Gott Nytt gamle vän.