onsdag 3 december 2008

På bättringsvägen

Nu börjar jag känna mig piggare igen.
I går försvann allt ont i halsen. Däremot har jag snutit mig som en galning, både i går och i dag. Det är väl kroppens sätt att rensa ut de sista slaggprodukterna.
Har ringt fyra redaktörer om sjösättningen och fått nobben av samtliga. Två av dem befann sig på resande fot. Ett gott tecken. Jag hade vissa farhågor att om jag blir redaktör för den nya tidningen så måste jag sluta resa. Nu inser jag att så inte är fallet. I morgon ska jag träffa publishern och ta en förutsättningslös diskussion om vårt samarbete. Ska bli spännande!
I eftermiddag blir det en promenad till vår lokala Vi-butik. De säljer lasagne för tio spänn styck. Ska kolla hur mycket space jag har i frysen. Fryst lasagne är perfekt latmanskost. Sen kanske jag tar en fika hos föräldrarna, om de står ut med en orakad och oduschad son.
Tänker ta ett långt och varmt bad med mycket badsalt i kväll. Det ska bli skönt!
Sen åker rakhyveln fram.
Ska även prova en av de tre skjortorna jag köpte i Istanbul då jag kör mörk kostym på resan till Rauma.
Förvandlingen från slusk till gentleman kommer att bli total:-)

3 kommentarer:

Mange sa...

Hoppas du får jobbet! Om du får det kan du väl ge nåt knäck till mig?

Jag gillar att resa, men vet inget om bilar.

Anonym sa...

Håller tummarna! Själv körde jag mitt sista knäck idag, en föreläsning om min Kenya-resa. Nu blir jag hemmafru till årskiftet. Sedan sätter jag igång med mitt nya, spännande projekt!

LJ Media sa...

Börjar ana oråd om det jobbet...
Mannen ringde idag och ville skjuta upp mötet till nästa vecka. Sen fick jag ett mail från honom om oroligheterna i bilvärlden.
Som du Bitte vet och du Mange kanske vet: Det är mycket snack i branschen.