torsdag 18 december 2008

Snålvattnet rinner...

Jag bad ju om tips var man kunde köpa billig julskinka häromsistens.
MiaP hade vänligheten att tipsa om Lidl. Ringde dem för att försöka få min Lidl, 4 km hemifrån, att lägga undan en till mig. Men det gick inte. De har ett kundcenter och att ringa enskilda butiker är inte att tänka på. "Personalen har inte tid att svara i telefon" sade kundtjänst. Hm, undrar om Lidl har återinfört slaveriet:-)
Fick dock tag på en skinka hos City Gross för ungefär samma peng då jag utnyttjade en rabattkupong jag fått med posten.
Nyss tog jag fram den guldgula nygriljerade skinkan ur ugnen och ställde den på svalning. Åt en mindre portion mat än vad jag brukar till middag då jag bestämt mig för att det blir skinkmacka senare i afton. Gissa om jag ser fram mot det!

2 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Flitig som en myra är du. Vi har inte ens handlat skinkan ännu. Å andra sidan lite svårt med julstämmning när det bara regnar. Ska bli skönt att komma upp till Västmanland nästa vecka och uppleva lite riktigt julväder. Extra kul med riktig 4-hjulsdrift.

LJ Media sa...

Ha det jättenajs i Västmanland. God Jul!