måndag 1 december 2008

Förkylt samt doggiebag

I dag får jag betala priset för att ha vandrat omkring i bara kavajen i ett tiogradigt Istanbul.
Vaknade i morse av att jag inte kunde andas. Näsan var igentäppt och jag hade fått saliv i fel strupe. Ont i halsen hade jag också. Efter att ha dragit några kraftiga hulkningar fick jag igång andningen igen och kunde fylla lungorna med luft så att jag kunde snyta mig.
Tog en c-vitamin brustablett och sista Kan-Jangskvätten och la mig i bingen efter att ha ställt fönstret på glänt.
Sov ett par timmar till innan jag gick upp och åt frukost.
Sedan ringde jag tjejen jag skulle träffa i morgon och lämnade återbud. Vi bokade en ny tid till nästa vecka. Den grejen vill jag inte missa. Vi ska åka Ferrari tillsammans.
Måste vara frisk på torsdag då mitt livs viktigaste möte väntar den dagen.
Gick till ICA och köpte mer Kan-Jang (119 spänn för en liten flaska) samt mer c-vitamin. Känner mig faktiskt lite bättre nu. Hoppas att det går åt rätt håll under kvällen och natten...
Mötte Hägge på Arlanda i går. Vi hamnade på Flott-Otto där jag fick världens brottarportion med spaghetti och köttfärssås. Det var så pass mycket att jag blev mätt av halva portionen.
Då bad jag om en aluminiumlåda att ta hem resterna i. En doggiebag, typ.
Killen tittade lite konstigt, men jag fick en låda samt en påse att bära hem käket i, så i afton blir matlagningen enkel.
Återkommer med förra veckans statistik senare.

Inga kommentarer: