fredag 30 januari 2009

Antika stålar

Städade skrivbordslådorna i dag.
Jag hittade ett signerat foto på den gamle racerföraren Jackie Stewart som jag fick när jag var tio bast. Kul att det kom fram.
Sen hittade jag ett kuvert med bilder som inte tillhörde mig. Jag ringde den rättmätige ägaren och fick hans nya adress, stoppade bilderna i ett kuvert och postade det senare på kvällen. Killen blev glad. Han hade glömt bilderna men tyckte att det skulle bli kul att se dem igen.
Jag hittade också lite gömda kontanter. 120 spänn totalt.
Hundringen är från 1961, mitt födelseår. Fick den av syrran när jag fyllde 25. De båda tiorna är från 1953 och 1951.
Någon som har koll på vad de kan vara värda måntro?
Hundringen har varit vikt, det syns att den är cirkulerad, men är i bra skick så vitt jag kan bedöma. Tiorna ser helt nya ut.
Tänk om man funnit en förmögenhet:-)

3 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Tror att fotot är värt mer än papperstiorna. Med lite tur får man nominella värdet. Silvermynt är bättre. Vi hittade en gammal guldtia när vi flyttstädade. Den fick jag 800 pix för.

LJ Media sa...

Inte illa. Grattis! Hur gammal var tian?

Thomas Possling sa...

Minns inte. Tror det var sista året den präglades.