måndag 12 januari 2009

Sådan är jag...

Lista snodd från Bitte (igen).

1. Hur gammal är du om fem år? 52. Ser fram mot att fira 50-årsdagen.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Internet. Skulle gått ut med Jenny, men hon mådde lite dåligt.
3. Hur lång är du? 171,5 cm. Den där halva centimetern är skitviktig, bara så ni vet!
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Konsertvideo med Alice Cooper.
5. Vem ringde du senast? Kusin Peter.
6. Vem ringde dig senast? Polaren Eric.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag ringer helst. Lite gammalmodigt kanske…
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, båda är pigga och raska. Det är kul!
9. När såg du senast din mamma? I torsdags.
10. Vilken ögonfärg har du? Blå står det i passet.
11. När vaknade du i dag? Alldeles för sent. Ska ändra på det å det snaraste.
12. Vilken är din favoritjulsång? En modern låt. Julen har kommit till stan med Christmas Crackers.
13. Vilken är din favoritplats? Förutom min lägenhet så måste jag nog lista segelfartyget Star Clipper som en favorit.
14. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte. Elektriska stolen kanske…
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis på samma ställe som nu sommartid samt i ett varmare land vintertid.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Enligt mamma så var det mörkret. Själv minns jag mest att det var jag som skrämde lillasyrran.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Jennys spektakel när hon skulle hämta sin brorsa på Arlanda.
18. Hur stor är din säng? 180 x 120.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Kallingarna räcker. De går snabbt att få av sig när det blir dags för mys.
21. Hur många kuddar har du i sängen? En, det är fullt tillräckligt.
22. Vilka länder har du besökt? Turkiet, Finland, Belgien, Norge, Danmark, Bulgarien, Ryssland, Estland, Lettland, Litauen, Holland, Tyskland, Schweiz, Österrike, England, Skottland, Irland, Nordirland, Grekland, Italien, Spanien, Malta, Portugal, USA, Canada, Bahamas, Västindien, Frankrike, Tunisien, Sydafrika, Polen. Med reservation för att jag kan ha glömt något ställe…
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Vårby, Trångsund, Fullersta, Grantorp, Visättra Sjödalen och Stuvsta. Alla platser ligger i Huddinge Kommun:-)
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Joggingskor ute. Birkenstock inomhus.
25. Är du social? Ja, absolut!
26. Vilken är din favoritglass? Äter sällan glass men på somrarna kan jag köpa en päronsplitt.
27. Vilken är din favoritefterrätt? Chokladpudding.
28. Tycker du om kinamat? Emellanåt. Pekinganka i så fall.
29. Tycker du om kaffe? Kaffe? Det är ett livselixir!
30. Vad dricker du till frukost? Kaffe och ett glas Fun Light apelsin som jag blandar med Soda Streamat vatten..
31. Sover du på någon särskild sida? Somnar på höger sida men vaknar på vänster. Hm, man kanske är en propeller nattetid.
32. Kan du spela poker? Sådär. Lirar gärna på en gratissite på nätet.
33. Tycker du om att mysa/kela? Öh, jaaa. Finns det någon som svarar nej här?
34. Är du en beroende människa? Ja, jag är beroende av att mina uppdragsgivare betalar i tid.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte ännu.
36. Vill du ha barn? Nej. Nu är det för sent för sådana utsvävningar.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, några få meningar på franska, minimalt med tyska och minimalt med turkiska. Men jag kan säga tack på rätt många språk.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och jag hoppas att jag slipper.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng. Det är inte lika kladdigt som havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor.
41. Äger du dyrbara smycken? Vad menas med dyrbara? Jag har en guldkedja med tillhörande guldtacka som jag nästan aldrig använder. Sen finns det ett par tunga armbandsklockor också.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Kollar inte på tv. Men måste jag nämna något så får det bli Kullamannen:-)
43. Kan du rulla med tungan? Nixus pixus.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Min kompis Roger. Han har alltid nåt kul att berätta och han gör det mycket underhållande!
45. Sover du med gosedjur? Que? Jag är ju faktiskt 47 år. Ska jag gosa med någon får det bli med ett levande väsen.
46. Vad har du för ringsignal? En personlig hälsning som gapades in av Micke ”Svullo” Dubois ett par veckor före hans självvalda bortgång.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej. Vad ska jag med dem till?
48. Hund eller katt? Hund, såklart!
49. Flirtar du mycket? Mnjaaa, när tillfälle ges.
50. Kan du byta olja på bilen? Givetvis. Passar även på att byta oljefilter när man ändå är på gång.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Jajamän. En gång.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Midvinterblod av Mons Kallertoft. Julklapp från mor och far. Den var bra och kan rekommenderas.
53. Den bästa bok du läst? Oj, oj, oj. Det finns så många böcker som jag gillar. Men ok, Rocky 10 år, en tegelsten med de bästa Rockyserierna som ederats 1998-2008 ligger högt på listan. En annan bok jag rekommenderar är Fadde – Min story som jag skrev i samarbete med honom. Fråga efter den på biblioteket vettja:-)
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Jag har ett tvåsiffrigt antal tidningar. Tack vare mitt yrke så finns jag uppsatt på ett flertal friexlistor.
55. Dansar du i bilen? Dansar sällan överhuvudtaget. Aldrig i bilen.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4 i bilen.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En ”att göra-lista” för måndagen.
58. När var du i kyrkan senast? Blå Moskén på senhösten 2008.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? De flesta lärarna var rena sopor. Olle Waller däremot var ganska reko. Kul att han gått vidare och blivit b-kändis på tv.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Tre dagar i ett militärtält när Sofia Hogs fyllde 15. Mitt sista tält vräkte jag ner i en container i Danmark efter en totalmisslyckad camping 1990. Sedan dess är det hotell som gäller!
Puh, det var det! Mina kära läsare, sno gärna denna lista och sätt dit era egna svar. Det vore skoj att läsa!

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

Jag har redan gjort den..

LJ Media sa...

Jäss, har läst den. La för övrigt till ett par bortglömda länder jag besökt. Schweiz och Österrike...