torsdag 22 januari 2009

Förkylt

Vaknade av väckarklockan i morse och kände att något var fel.
Hade ont i halsen och så. Kunde dock inte sjukskriva mig, då jag hade ett jobb inbokat som redan var insålt. Skulle prova en sexrätters lunch med tillhörande viner. Sämre jobb kan man ju ha.
Träffade den redaktör som beställt jobbet i går kväll på en tillställning med Tyska Turistbyrån. De tävlade ut en resa till Berlin som jag vann, så kvällen blev lyckad.
Av artighetsskäl stannade jag kvar till slutet och på så vis kom jag i slafen senare än tänkt.
Masade mig iväg till lunchen och kom en halvtimme för tidigt tack vare SL:s reseplanerare som aldrig funkar som den ska.
Efter lunchen åkte jag hem och fixade till jobbet och mailade text samt bilder. Kände mig mer och mer hängig, men ringde upp en annan redaktör och fick ett nytt jobb okejat.
Letade upp ett rör med c-vitaminbrus och tog en sådan. Hoppas att förkylningen ger sig. Jag har varken tid eller lust att ligga för ankar just nu.
Finns det möjligen någon som känner till några bra huskurer som gör att man blir frisk på nolltid?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Maken hade känning av halsen igår kväll. Inte så konstigt med en halsfluss + ett illbattigt virus i huset! Han tog två rejäla glas med nån obskyr sprit han köpt i typ Tjeckien. Och se på fan, han blev mycket piggare:-)

Pangbruden sa...

6 rätters..med vin.. hm där bräckte du min torsdagslunch med råge:-) Krya på dig och trevlig helg!

Thomas Possling sa...

Ett rejält glas cognac är bra. Man blir kanske inte friskare, men det blir roligare att vara sjuk.

LJ Media sa...

Tack för trevliga kommentarer.
Jodå, en sexrätters lunch är aldrig fel, även om jag hellre sett att det varit kväll så man kunde njutit den som middag i stället.
Tog en cognac till kaffet för en timme sedan. Hoppas att den hjälper:-)