söndag 4 januari 2009

Utmaning -Vardagshjältar

Hade lite dåligt samvete för att jag inte hört av mig på alldeles för länge till en gammal kompis som bor på Gotland.
Han heter Janne Janthe och den killen borde få Gotlands finaste utmärkelse för allt han gjort för den ön.
Janne hamnade på Gotland sent sextiotal (han är 16 år äldre än jag), förälskade sig i ön och bosatte sig där.
Han har varit med och räddat de utrotningshotade Gotlandshönsen, han startade jiu-jiutsuskola (han har själv den högsta grad man kan få), han startade en musikskola, han driver Gotlands Veteranbilsmuseum, han tog hand om en Gutebagge som tackade för hjälpen med att stånga Janne så han fått ryggproblem, han har byggt upp en kopia av en gammal gotländsk lanthandel och mycket annat.
Trots problem med ryggen är han alltid på gott humör och har alltid nya kul upptåg på gång.
Han känner nästan alla som bor på Gotland och är alltid villig att dela med sig av sina kontakter när jag åker över. Han fixar så att jag får bo billigt och han vill alltid bjuda på middag.
Kort sagt, en kanonkille!
Nu vill jag att mina bloggvänner berättar om era egna vardagshjältar. Kom igen!

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

Huh..nu måste jag ju tänka..och det är inte så lätt när man har jullovskoma:-) Återkommer

LJ Media sa...

Ser fram mot det, Pangis!