söndag 25 januari 2009

Kul återseende

Förkylningen har inte släppt.
Ringde Jenny i fredags och förklarade att jag inte riktigt kände för att gå ut med henne och jyckarna.
Hon sa att inte hon heller kände sig särskilt upplagd för promenad, så vi beslöt att höras på söndag. Det vill säga senare i dag.
Hade dock bokat ett möte med min gamla tonårskompis Bengan i går kväll. Det ville man ju inte missa, så jag snöt mig och knallade, eller snarare halkade ner mot centrum.
Alltså, vägbanan för biltrafik var snustorr, men trottoaren var isbelagd med ett tunt lager vatten ovanpå. Jag bestämde mig för att åka taxi hem på grund av halkan.
Taxi är något jag nyttjar ganska sällan, men när avståndet överstiger åtta kilometer och bördan jag bär på är för tung kan det bli en droska, om man inte kan åka kommunalt förstås.
Nåväl, klev in på ICA för att köpa en billig Skogaholmslimpa men de var slutsålda. Fick med mig en kvällstidning, kom in på krogen och tog in lite vin i väntan på Bengan.
Han kom en kvart senare, skjutsad av sin son Ronny.
Fan, vi som satt och mindes tider då man körde moppe har ju blivit gamla. När ungarna börjar köra bil lagligt inser man att tonårstiden är över. Även om man känner sig som en sådan emellanåt.
När vi käkat och fått in notan dök Hägge och Rune upp, helt oplanerat.
De nyanlända tog varsin snabb öl, sen slog vi följe till O´Learys för en kaffe. Rune hade spenderbyxorna på sig, så han bjöd på en rökig whisky som avec. Smaskens!
Sen tittade Seriegalleriets grundare in. Herr Markku Haapala som skulle ta en svängom inne i stan. Då blev det lite mer öl innan Markku drog vidare och vi andra bröt upp. Ronny bjöd på skjuts hem så jag slapp åka taxi. Schysst värre!
Kolla in Markkus hemsida om du gillar serier. www.seriegalleriet.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Efter den kvällen borde alla dina bakterier och virus ha flygit all världens väg:-)

Thomas Possling sa...

Jo, det sägs ju att man börjar fatta att man blir äldre när man konstaterar att barnen vuxit upp. Lite skumt då att man blir barnsligare igen när man får barnbarn.

LJ Media sa...

Ni har så rätt båda två!