tisdag 13 januari 2009

Chefredaktör?

För andra gången på sex veckor fick jag frågan om jag vill bli chefredaktör på frilansbasis.
Det förra projektet sprack på grund av nedgången hos biltillverkarna.
Det nya projektet ska vi ha möte om, då det handlar om ett ganska speciellt och brett ämne och dessutom kräver jobb över hela landet. Jag har i och för sig en hel del frilanskontakter runt om i Sverige, men jag vill gärna ha lite koll på vad som förväntas av mig och dessutom en bra budget.
Denna dag, den 13/1, har varit grymt omväxlande.
Förutom ovanstående har jag ju kontaktat Kron-Kalle samt fått veta att den stora restidningen jag skriver i ska läggas på is.
Kul med en positiv avslutning på arbetsdagen i varje fall:-)

2 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Intressant inställning att det var positivt att en av dina inkomstbringare skulle ta time-out (eg. lägga ner på tidningsspråk).

LJ Media sa...

Mnjaa, jag kanske var lite otydlig i mitt inlägg. Dagen slutade positivt därför att jag fick erbjudandet om att bli chefred efter att jag fått veta att restidningen skulle läggas på is. Så den dagen slutade positivt för mig.