tisdag 13 januari 2009

Bra service hos Kron-Kalle

Jag har drabbats av en trög betalare.
I dag förklarade jag för dem att om jag inte blir uppringd av deras ekonomichef under eftermiddagen så skulle jag kontakta kronofogden för att få ut mina pengar den vägen.
Han ringde aldrig.
Under eftermiddagen ringde jag Kronofogden för att få veta lite mer om hur man bär sig åt. Fick en telefonsvarare i örat som talade om att det var många som ringde just då. Jag hade placerats i kö. "För närvarande arbetar 32 handläggare. Du har plats 31 i kön."
Efter åtta minuter blev det min tur. Med mina nyvunna kunskaper kommer jag nu att begära utmätning mot det förlaget.
Min pappa hade vissa synpunkter då jag riskerar att tappa den kunden, men vilken nytta har jag av en kund som inte betalar?
Jag ersatte den kunden med ett telefonsamtal nu i afton. Jag ska börja frilansa en del för konkurrenten i stället.
Även om Kron-Kalle har en bra service så hoppas jag att det dröjer till jag får anledning att ringa dem nästa gång...

Inga kommentarer: