torsdag 8 januari 2009

Lyckat och mindre lyckat

Gårdagens invägning gick bra.
Jag vägde 1,5 kilo mindre än i fjol, men har ökat 1,1 kilo sedan den sjunde januari för fyra år sedan.
Men med tanke på att jag i går vägde 40, 5 kilo mindre än för fem år sedan får man väl ta den smällen:-)
Mindre bra är en trög betalare. Allstå, jag hade fakturerar den aktuelle kunden så att jag skulle få pengarna den 20 december. Degen är öronmärkt att gå till min preliminärskatt nu i januari.
Påminde kunden och fick veta att de hade svårt att få in sina annonspengar.
-Vi säljer lika mycket som förr, men kunderna betalar inte, blev svaret.
Hon skulle försöka att betala den 14:e denna månad. Man tackar för det. Hoppas bara att det blir så också!!!
I och för sig så fakturerade jag ganska fett i förrgår och den kunden brukar vara ganska snabb om man ber dem, så det fixar sig nog.

Inga kommentarer: